MAAJUN WARISAN KELUARGA (MWK)

Maajun Warisan Keluarga (MWK)

MAAJUN WARISAN KELUARGA (MWK) DIBAWA TERUS DARI PENGELUAR KEPADA PENGGUNA 
Maajun warisan keluarga (MWK) adalah produk tradisional (keluaran kampung sejak 30 tahun) yang diperbuat dari herba, rempah ratus dan madu. MWK keluaran muslim dijaminBERSIH, SUCI dan HALAL tanpa perlu diragui. MWK merupakan salah satu alternatif bagi orang yang kurang selesa dengan kaedah family planning moden.

Konsep MWK:
MWK pada asasnya adalah untuk menjarak kehamilan (family planning). Keberkesanannya dalam family planning adalah 100% sekiranya anda mengikut aturan makan dan pantang larangnya dengan betul. MWK juga bertindak sebagai ubat pelbagai tujuan (multi-purpose) dalam penjagaan kesihatan dalaman dan kecantikan wanita yang berumur 18 tahun ke atas, berkahwin/belum berkahwin dan orang-orang tua (warga emas). MWK membetulkan semula perjalanan period supaya ianya datang normal/teratur setiap bulan. Berbagai masalah penyakit yang dihadapi sebelum ini dapat diselesaikan setelah mengamalkan MWK. 
Untuk mendapatkan hasil yang menakjubkan, MWK perlu diamalkan secara konsisten. Hasilnya akan terpancar pada wajah dan tubuh badan anda terasa lebih segar dan sihat sentiasa. Bagaimana cara tindakannya
Pada permulaan pengambilan MWK, ia bertindak merawat penyakit terlebih dahulu. Proses ini di namakan proses rawatan dalaman. Di mana ia bertindak membersihkan sistem peranakan agar dapat berfungsi dan berjalan dengan lancar. Melalui proses ini toksin, discharge dan clot darah kotor lama yang melekat di rahim akan di cairkan terlebih dahulu Tempoh ini bagi memastikan semua pertukaran hormon dan darah (clotting mechanism) yang berlaku ketika hamil dan ketika dalam pantang pulih kembali.
Darah haid yang mengalir keluar pada awal pengambilan MWK berwarna hitam pekat banyak dan adakala terdapat lendir. Ini bergantung atas kesihatan individu sendiri (ada yang keluar darah sikit dan ada yang keluar darah banyak). 
JANGAN BIMBANG KERANA PROSES INI HANYA SEMENTARA SAHAJA.
Setelah selesai proses rawatan, badan akan mengalami proses keserasian. Pada masa ini haid akan kembali normal, badan akan terasa sihat, bertenaga dan cergas. Tiada lagi masalah letih lesu,tidak bermaya dan masalah dalaman wanita.

Kandungan:
Akar-akar kayu, Kacip Fatimah, Senduduk, Serapat, Manjakani,Rempah ratus,Madu,Minyak Zaitun.
TIADA BAHAN STEROID


 Khasiat MWK Menstabilkan hormon wanita. Melancarkan perjalanan darah (haid)Menormalkan & mengatur period setiap bulan. Menghilangkan kesakitan ketika datang haid (sengugut). Dapat memeliharakan sistem peranakan. Melawaskan pembuangan air besar setiap hari. Melegakan perut kembung dan masalah angin di dalam badan. Mengurangkan risiko penyakit kanser kerana kandungan yang terdapat di dalam maajun ini adalah 100% dari akar kayu dan tiada langsung penggunaan bahan steriod di mana ia adalah salah satu faktor penyebab kanser.
Dapat menambahkan lagi pengeluaran air susu bagi yang sedang menyusukan bayi.
Melambatkan proses menopous bagi golongan yang berumur. Merawat segala penyakit sakit-sakit badan dan lenguh-lenguh sendi.

Lain-lain Kegunaan MWK:-
 Bagi wanita yang sudah berkahwin
Sebagai perancang keluarga (family planning)/ menjarakan kehamilan.
Merawat segala masalah dalaman wanita seperti masalah keputihan, kegatalan dan bau yang tidak menyenangkan. 
Sangat berkesan untuk merapatkan, mengetatkan serta menghangatkan lagi bahagian keintiman wanita. (kemutan mantop) Dapat memanaskan badan dan menyihatkan badan disamping menambah tenaga setiap hari
Menstabilkan hormon kewanitaan dalam badan.
Membuang darah-darah kotor dan toksin-toksin di dalam badan
Menghangatkan keintiman suami isteri (telah terbukti)
Mencantikan dan menegangkan payudara 


 Ikhtiar untuk dapat anak.
Bagaimana caranya?
Biasanya orang yang susah dapat anak mengalami masalah haid tidak teratur dan segugut yang teruk.Ini terjadi adalah di sebabkan oleh salur peranakan (tiub fallopio) menjadi sempit akibat terdapat dicharge (keputihan), toksin dan clot darah haid yang keluar tidak habis semasa kitaran haid dan melekat (block) di dinding salur peranakan (tiub fallopio). Akibat dari penyempitan ini (blocking), sperma lelaki tidak dapat berenang ke ovari perempuan untuk proses persenyawaan.
Dengan mengambil MWK dengan teratur dan mengikut syaratnya, ia dapat memecahkan toksin, discharge dan darah (blocking) yang melekat di dinding rahim. Dengan ini salur peranakan akan menjadi luas dan perjalanan sperma lelaki ke ovari mencari ovum (telur) perempuan untuk di senyawakan menjadi lancar. Kitara haid menjadi normal, teratur dan proses penghamilan menjadi lancar. 

Berapa botol perlu di ambil?
Sehinga haid menjadi normal (di syorkan 6 botol ke atas). Ini bergantung ke atas individu sendiri.

Melambatkan proses monopaus di usia muda

Bagaimana caranya?
Dengan mengamalkan MWK, anda tidak akan monopaus di usia yang terlalu awal aiatu sekitar 40 an. Biasanya hormon kewanitaan dikeluarkan oleh otak kita dengan aktif pada usia remaja sehinggalah sekitar usia 30an, disebabkan faktor usia, stress dan tekanan hidup, otak kita menjadi kurang berkupayaan merembeskan hormon tersebut untuk badan, jika masalah ini tidak diatasi dengan baik kita menjadi cepat tua dan akhirnya mempercepatkan monopaus.Keadaan ini akan menimbulkan kesan yang tidak baik dalam hubungan rumahtangga. Hubungan seksual juga menjadi tidak harmoni. InsyaAllah dengan mengamalkan MWK masalah tersebut dapat di atasi dengan baik
 MWK membuang segala toksin dan darah yang melekat di dinding rahim, ini membuatkan perjalanan haid menjadi lancar dan tidak tersumbat. Proses ini menjadikan kitar haid tidak terhenti di usia yang muda. 


Cara Mula Mengamalkan MWK
Semua peringkat usia
  1. Dinasihatkan supaya dilakukan ujian air kencing kehamilan (urine pragnency test) untuk memastikan yang anda benar-benar tidak hamil.
  2. Cara pengambilan bagi pertama kali ingin mencuba MWK adalah perlu diambil pada hari ke 3 datang haid.(untuk kali pertama mula makan MWK sahaja)
  3. Bagi yang ambil pil perancang (OCP) ingin bertukar ke MWK, perlu habiskan dahulu pil perancang (OCP) yang anda makan, sudah habis rehat 7 hari dan pada hari ke 8 terus makan MWK (tidak di galakan makan terus MWK tanpa rehat 7 hari)
  4. Bagi yang merancang menggunakan kaedah Alat dalam rahim (IUD) dan Implanon seeloknya buang dahulu alat dan mula makan MWK pada hari ke 3 dalam haid.
  5. Bagi yang menggunakan kaedah injection. Perlu pastikan dosenya telah expired. Mula makan pada hari ke 3 dalam haid.
  6. Bagi ibu-ibu lepas bersalin. Mula makan pada hari ke 43 dalam pantang. Semasa makan MWK ini segala ubatan dalam pantang hendaklah di berhentikan. Ini kerana campuran ubatan dalam pantang sudah panas dan jika di campur dengan MWK akan menyebabkan badan anda akan merasa lebih panas lagi dan efek akan perjadi pada bayi yang anda susui.
  7. Selepas keguguran mulakan serta merta makan MWK terus.
  8. Bagi gadis-gadis yang belum berkahwin - mengalami masalah seperti keputihan, kegatalan, bau dan senggugut yang teruk adalah dinasihatkan agar mengambil maajun ini selama 5 hingga 7 hari bagi merawat masalah yang di alami. Setelah itu berhenti dan ambil pula di bulan hadapan. Begitulah seterusnya sehingga masalah yang di alami itu hilang.
  9. Bagi golongan warga emas - mengalami sakit sendi, lutut, lenguh-lenguh badan. Di syorkan ambil MWK selama 7 hari dan semasa anda merasai simtom-simtom sakit tersebut sahaja.
 CARA MAKAN MWK 
  • Makan 1 biji sehari sahaja bersama air suam panas untuk melawaskan pembuangan angin dalaman dan mempercepatkan proses pencernaan maajun di dalam badan agar khasiat dapat meresap dengan lebih cepat ke dalam badan.
  • Makan selama 21 hari sahaja (1 botol). Apabila telah habis 21 biji rehat selama 7 hari dan sambung makan botol ke 2 pada hari ke 8. Tanpa tunggu haid datang terus makan pada hari ke 8. Begitulah seterusnya Contoh: sekiranya MWK habis hari ahad perlu rehat 7 hari dan sambung botol ke dua pada hari ahad depan

PERINGATAN PENTING
  • MWK tidak boleh di ambil bersama pil perancang (OCP). Ini kerana pil perancang mengandugi hormon tersendiri jika di ambil bersama MWK yang mempunyai kandungan herba yang kuat akan membuatkan hormon badan menjadi tidak stabil dan segala masalah yang tidak di ingini terjadi 
  • Sekiranya anda terlupa makan pada malam hari, bila tiba waktu pagi ke esokan hari terus makan 1 biji sahaja dan pada waktu malam hari yang sama 1 biji pula. Tidak boleh makan 2 biji terus, bimbang akan memudaratkan kesihatan
  •  MWK di syorkan makan pada waktu malam sahaja. Ini kerana kebiasaanya waktu malam adalah waktu intim hubungan suami isteri. Jadi dapat mematikan jangkahayat sperma lelaki. Ketahuilah bahawa jangkahayat sperma lelaki hanya hidup selama 72jam sahaja.
  •  Pastikan anda makan pada waktu-waktu yang tepat setiap malam dalam tempoh 24 jam. Ini kerana MWK hanya memberi perlindungan sehingga tempoh 24 jam sahaja, oleh itu berhati-hati tempoh gap makan supaya tidak melebihi 24 jam. Jika syarat ini tidak dipatuhi ianya kurang berkesan utk di jadikan family planning.
  • Jika sedang makan MWK didatangi period, jangan berhenti, terus habiskan 21 biji dan berhenti selama 7 hari sebelum sambung botol seterusnya.
  • Semasa makan MWK di nasihatkan agar segala ubatan tradisional dan ubatan yang mengandungi SPIRULINA tidak boleh di ambil sekali. Ini kerana kandungan dari bahan-bahan tersebut akan memudaratkan kesihatan anda
  • Minuman yang mengandungi pra campuran dan kafen yang kuat tidak boleh di ambil. Ini kerana MWK mempunyai kandungai herba yang tinggi jika di campur dengan minuman berkafen tinggi akan membuatkan anda merasa pening, loya, sakit kepala teruik, haid tidak teratur dan panas badan.  


Cara Menyimpan:
1. Untuk botol yg sedang makan anda boleh simpan di luar pada suhu bilik. Perlu di jauhi dari terikan matahari kerana bimbang akan menyebabkan kulat terjadi ini kerana bentuk maajun yang lembab amat mengalakan pertumbuhan kulat.
2. Untuk stok yang banyak bagi yang order lebih daripada 1 botol atau stok yang belum di jamah anda WAJIB menyimpan dlm peti sejuk. BUKAN di tempat beku. Ini bertujuan untuk mengekalkan ketahanan/khasiat MWK sehingga 1 tahun. Juga menghindari di jangkiti kulat.
 


TIP KESIHATAN:
  •  Amalakan pemakanan sihat setiap hari
  •  Ambil Vitamin tambahan seperti vitamin penambah darah (zinc), vitamin kalsium, vitamin E (untuk kulit), Vitamin C dan multivitamin untuk kecergasan berpanjangan.
  • Rehat dan tidur yang cukup untuk mengurangkan tekanan (stress).

No comments :

Post a Comment

copyright by fatinbeautyhouse